saxophone

Instrument:

Saxofon

Træblæsere i verdensklasse -
og et par instrumenter der trods sin fremskredene alder følger med tiden.

Hvor gammel skal jeg være for at starte på Saxofon eller Klarinet ?
I princippet kan man starte på altsaxofon eller Bb klarinet når som helst bare man kan holde og styre instrumentet. Det kræver dog visse fysiske forudsætninger for at få den optimale glæde ud af instrumenterne, forudsætninger der typisk opnås i en alder af 9-10 år.

Hvordan kommer jeg i gang og hvad med et instrument ?
Som udgangspunkt modtager man skemalagt instrumentalundervisning en gang om ugen, hvor man lærer basale færdigheder, der dels har med instrumentet at gøre, og dels med generelle musikfærdigheder at gøre som, noder og at spille udenad( på øret som vi siger ) - improvisation og imitation.

Musikskolen udlejer instrumenter til en beskeden pris.

Hvad forventes af mig ?
Desværre spiller et instrument ikke af sig selv, så det forventes at man øver sig derhjemme i en grad der aftales med læreren.

Det er vigtigt at stimulere elevens egen lyst og musikalitet igennem udfordringer som at spille i orkester eller band/big band. Og på musikskolen prøver vi at opretholde et princip om at alle træblæsere tilbydes sammenspil i en eller anden form, så det må forvæntes at der udover den almindelige instrumentalundervisning skal prioriteres noget tid til sammenspil.

Og sammenspil med andre børn og unge er der hvor glæden og oplevelserne skal findes så ...

Vi ses i musikskolen hvor du altid er velkommen !!

Vi anbefaler tilmelding fra 2. klasse

Undervisere